30 apr 2007

De koi verhuizing. Eindelijk!

Vandaag was het dan zover. Vandaag zijn mijn vissen verhuist van hun tijdelijke onderkomen naar hun nieuwe verblijf. Voordat het zover was moest ik eerst de afsluiter monteren op de filter toevoer (de drain buis). Na wat meten ben ik toch maar even naar De Karper gegaan om de maten van mijn toekomstige filter op te nemen. Is toch wel handig als je weet waar en hoe hoog de aansluiting van de toevoer zit :) Nog even de vissen bewonderd en toen weer terug en aan de slag.

Marjolein had van de week nog wat water in de vijver laten lopen….zucht! Ik had expres niet zoveel water in de vijver gelaten omdat die afsluiter er nog op moest. Ik moest nog een stuk van de toevoer buis afhalen. Als dan het overblijvende deel onder het water opverlakte ligt, loopt er weer een hoop water uit de vijver = wet van de communicerende vaten! En eerlijk gezegd had ik al te veel in het (grond) water gestaan afgelopen paar weken. Eerst maar meten, dan zien we wel verder….. Marjolein had mazzel… en ik ook. Ze had er ook geen centimeter meer water in moeten laten lopen. De afsluiter kwam nog net boven het water oppervlakte….. gelukkig! Lijmen en het water kon erin!

Ik heb het water uit het tijdelijke onderkomen overgepompt in de vijver en verder aangevuld met vers leidingwater. Ondertussen zonder al te veel stress de vissen verhuisd. De vijver is volgens mij wel goedgekeurd. De koi’s zwemmen rustig rond in hun nieuwe onderkomen. Eindelijk!

Geen opmerkingen: