24 apr 2007

Water!

Het is gelukt!!

Na een lange dag zwoegen hebben Niels en ik het zijl kunnen plaatsen. Zaterdag middag begon het met het wederom droogpompen van de vijver baggerbodem. Natuurlijk stond er weer een laag grond grondwater in! Na een tijdje pompen kwam de buis voor de drain droog te liggen en kon ik met de lieslaarzen van m’n vader het modderbad in om de drain te monteren. Daarna kwam Niels mij helpen. Na een kort overleg hadden we besloten om het vandaag dan toch maar te doen… het zijl moest er in. Anders loopt het gat weer vol met grond water.

Zo gezegd zo gedaan. Als eerste moest de bodem geëgaliseerd worden. Geloof me, modder kan je niet egaliseren als je er zelf de hele tijd overheen moet lopen! Dan maar het beschermdoek er in, dit ter bescherming van het zijl. Toen dat eenmaal lag kon heb ik een plaat gebruikt om zo mijn het draagvlak te vergroten. Dit werkte goed! Drain uitgesneden en het zijl kon komen.Het zijl lag eigenlijk zo. Is toch wel vreemd, nieuw zijl en dan een gat er in snijden…. Veel kit, afdicht ring erop en de drain zat! Moment van de waarheid wilde ik nog even bewaren. Het was bijna 24:00 uur en we vonden het wel zat.

De volgende ochtend heb ik het gat van de drain netjes uitgeknipt en eindelijk kon er water in!

Geen opmerkingen: