15 jul 2007

Boortje 3

Zo, ik zit lekker met een wel verdient koud biertje nog even een verhaaltje te verzinnen. Gisteren begonnen met het plaatsen van het hek om de vijver. Vrijdag eerst even hout gehaald zodat ik zaterdag vroeg kon beginnen. Zaterdag zat het enigszins tegen, dus was ik niet erg opgeschoten. Vandaag kwam zijn Richard en Hiltje op de koffie. Planning: even koffie drinken, en dan weer verder met het hek. Dit wilde ik perse dit weekend af hebben omdat Marjolein volgende week haar verjaardag viert. Goed… Richard en Hiltje bleven hangen :) en het begon te regenen…. Daar ging m’n planning! Uiteindelijk werd het in de middag weer droog, en Ri bood aan om te helpen. Met z’n tweeën werkt het toch sneller als alleen, dus het is gelukt om het hek te plaatsen. Net nog even alles opgeruimd en schoon gespoten, dus vandaar het biertje!

Nu nog even de reden dat het vrijdag tegen zat…. Ik had schroeven…. RVS schroeven… in hardhout moet je die voorboren…. Boortje 3….. die krengen bleven afbreken en het duurde even voor ik het de slag te pakken had voor het plaatsen van de paaltjes die bevestigd werden metalen U-profieltjes. Gelukkig was ik niet de enigste, want Richard had er ook last van vanmiddag :). Ik zei: “maak jij even twee paaltjes, dan zet ik die zo vast”. Al snel kwam Ri met de vraag (enigszins geïrriteerd) “Wat zijn dit voor Kol@*&$ schroeven?”.

Ik had gisteren twee nieuwe boortjes maat 3 gekocht omdat ik er nog maar een had en die begon ook al slecht te worden en een andere was ik kwijt??? Denk dat hij ergens onder de vlonder ligt. Dus had ik bij de Hornbach zaterdag twee nieuwe meegenomen. Een had ik er zelf met de eerste keer boren al doorheen. Oeps. Het afgebroken puntje zit nog ergens in een van de paaltjes. Vandaag begonnen we dus met een houtboortje 3 en ik had ook nog een metaalboortje 3. Die laatste liet ik vallen , plons in de vijver….. toen hadden we er nog een. Ik zei nog tegen Ri wees voorzichtig, dit is de laatste en maat 2,5 is te klein (zie het deel: bleef afbreken) en 3,5 is weer te gro~…. PLONS shit het boortje….. zucht…… Hij had het voor elkaar. Het laatste boortje lag tussen de vissen…. Het resultaat is wel leuk… Ri met z’n polaroid zonnebril naar de bodem kijken…. Ik zie hem!, ik had nog een magneet aan een veer, wist wel had het ooit van pas zou komen! Gelukkig hadden we het boortje terug en konden we het hek afmaken.

Dagje wel, m'n biertje is op, ga een nieuwe halen

grts Pierre

1 opmerking:

Anoniem zei

Wat een verhaal... En ow ow ow wat heb ik gelachen om jullie met jullie boortjes... Maar het resultaat mag er zijn hoor... Zaterdag komen we gezellig bbqen! We hopen op mooi weer :D

Groetjes van je schoonzus en ehm aanhang van je zwager hahaha...