12 jul 2007

Filter deksel

Na lange tijd was het afgelopen zaterdag weer droog, dus een mooi moment om weer verder te gaan aan de vlonder. Ik zit nog steeds met een gat van 180*100*70 voor het filter. Ik heb afgelopen maand niet veel aan de vlonder kunnen doen. Naast alle sociale verplichtingen was het ongelofelijk ^^%&*@ weer.

Op de dag van Live Earth, 7-7-7, heb ik al het zware gereedschap weer gepakt en ben begonnen met het maken van de klep voor de filter bak. Eind van de dag lag de balken constructie voor de klep. Rest alleen nu nog vlonder planken op maat te maken en vast te schroeven.

Dit heb ik gisteren af gemaakt, en het werkt ook nog! Het is gelijk een heel ander gezicht nu dat gat, dat continu volstaat met bagger door alle regenval niet meer te zien is. In de plaats daarvan zit nu toch wel goed passende deksel. Ik moet zeggen dat ik er een beetje een hard hoofd in had, maar ik ben zeer tevreden over het eind resultaat. FG!

Vandaag nog even berekend wat ik aan balken en hek werk nodig heb om de vijver af te schermen van onze zwem grage Rayden. Aankomend weekend moet het hek klaar zijn. Het weekend daarop viert Marjolein nl. haar verjaardag, en voor het weet ligt er iemand in in de vijver :) Met een hek erom heen is die kans wat kleiner hoop ik. Het hek werk komt wel erg mooi uit. Die kant en klare hekken zijn 180 lang. Het stuk om de vijver wat ik af moet zetten is precies 180cm op de korte kant (1 hek) en 360 op de lange kant( 2 hekken)…… alsof ik het uit gemeten heb!

Kortom het einde is in zicht. Daarna de boel even goed opruimen en schoonmaken, en o ja we hebben ook een nieuw tuinmeubel, een lounge set. Biertje erbij, laat de zon maar komen!

Geen opmerkingen: