6 sep 2007

Vakantie Marmaris, Turkije

Hallo daar,

Gisteren nacht zijn we terug gekomen van 2 weken hitte in Turkije. Ik heb wat vakantie foto's geplaatst op m'n web album.


Vakantie in het kort:
Erg slecht hotel, erg warm, nieuwe garderobe, lekker gezwommen, Rayden vond het ook prachtig, mooie foto's, maar voorlopig geen Turkije meer en al helemaal geen Hotel Pineta Club meer!

Bij aankomst in Hotel Pineta Club duurde het een lange tijd voor we een kamer kregen. En toen we eindelijk een kamer hadden was deze ook nog eens goor! De schimmel stond in de badkamer.... Bij het buffet moesten we erg goed op letten dat we eens schoon bord pakte. Het kwam geregeld voor dat er vieze borden tussen het schone servies stonden. Ook de glazen waren niet altijd schoon. Hier zaten soms zelf etensresten op. Ook onze reisbegeleiders van Oad reizen gaven ons niet het begrip dat we verwachtte toen we hun belde dat de hotelkamer en het servies slecht waren…. We hadden dus een slechte start! Uiteindelijk maar besloten om het te accepteren, maar we hebben er wel een officiële klacht van laten maken.. vraag me alleen af of het helpt. Ik heb me wel voorgenomen op Hotel Pineta Club in Marmaris aan iedereen af te raden! Veel slechter kan niet! Dus na deze post ga ik nog wat schelden op vakantie forums van dit hotel!

Eenmaal een paar dagen op weg kregen we eindelijk een beetje het vakantie gevoel. Het zwembad was gelukkig goed, al moesten we wel wat moeite doen om van die ligbedjes te veroveren en moest je oppassen dat je op de gladde tegels niet onderuit ging. Het eten was goed, maar wel erg eentonig… goed genoeg gezeken over het hotel, nu de leuke dingen!

Het weer was lekker warm, maar daar hadden we natuurlijk op gerekend. Temperaturen van 45+ hadden de overhand. Enkele dagen zat het onder de 40. De zeewind en het zwembad brachten verkoeling. Door de warmte hebben we onze tijd voornamelijk doorgebracht aan het zwembad van het hotel. Het was te warm om echt dingen te ondernemen. Donderdags stond er markt, dus konden we onze onderhandelingstechnieken uitproberen. Van verschillenden vrienden hadden we al gehoord…. AFDINGEN! Dus dat hebben we gedaan. We hebben veel gekocht, vooral kleding. Ik had bijna geen kleding meegenomen naar Turkije, dat heb ik daar gekocht :) het onderhandelen ging ook wel goed. Ik stond wel te kijken van de wisselkoers op de markt. Sommige dachten zelfs dat de Euro gelijk was aan de Turkse Lira. Uiteindelijk had Marjolein het afdingrecord. Die heeft voor een leren tas waar 140 Lira voor gevraagd werd, uiteindelijk 35 Lira betaald… Das toch wel knap :) Wesley en ik (voornamelijk Wesley) hadden het ook wel redelijk gedaan. 120 lira voor 8 shirts is ook niet slecht.

Naast het zwembad en het winkelen, hebben we ergens in de eerste week ook nog een boottocht gemaakt naar de Turtel beach, King Tombs en Mudbaths. We maakte met een grote boot een tocht van 2 uur naar de Turtel beach, daarna gingen we met kleine bootjes verder de rivier op richting het modderbad. Schildpadden hebben we niet gezien en het modderbad wat te goor om te beschrijven en stonk ontzettend. Ook Rayden vond het vies, die riep maar, “Bah, Bah, Bah, WHoooooooo” Leuk om een keer mee te maken, maar dat doe ik vrijwillig geen tweede keer meer. Na de modderbaden, zijn we naar de King Tombs gegaan en hebben we de legende van de koning aangehoord in gebrekkig Engels. Deze moet ik nog eens een keer nalezen… Uiteindelijk eindigde de tocht met de kleine bootjes op het strand waar we nog lekker in de zee hebben kunnen zwemmen. Quinty vond het zand erg vies. Rayden zat er naast in het zand te spelen. Ik heb verschillende foto’s genomen van die twee, en op alle foto’s zit Quinty in dezelfde houding omdat ze het zand zo vies vind :) De tocht eindigde met de terugreis naar Marmaris, weer 2 uur op de boot.

Op aanraden van de man van Ali Babba Boat waar we de boottocht hadden geboekt, zijn we gaan eten bij het Maymi restaurant. Daar hebben we ontzettend goed gegeten. Een keurig restaurant, met kinderopvang en speeltoestellen zodat we in alle rust hebben kunnen eten.

Verder zijn we een aantal keer in Marmaris wezen winkelen en eten. Ik stond vooral te kijken van het verkeer…. Wat een zooitje! Om in Marmaris te komen namen wij iedere keer een taxi. Nou die taxi ritten waren een belevenis op zich! Iedereen denkt daar dat hij Schumacher is en op het circuit Istanbul park rondscheurt. In de tweede week hebben we ook een fotoschoot laten maken, eerst bij het hotel en later bij zonsondergang. De fotograaf kwam ons ophalen in een Ford K… we waren met z’n vieren en twee kinderen…. Zie je het voor je! De foto shoot zelf is goed gegaan en de foto’s zijn erg mooi geworden. Rayden had er alleen erg weinig zin in. De terug weg was ook wel een belevenis. Er waren twee fotograven, en één van de twee was op de brommer. Gezien de heenreis nogal krap was, ben ik achter op die scooter gestapt. Ook voor scooters zijn er geen verkeersregels :) die mogen zelfs door overdekte winkelcentra en winkelstraten heen crossen :)

De laatste dag zijn we naar het Atlantis Waterpark geweest. We hadden eerder die week een foto shoot bij zonsondergang laten maken. De fotograven die deze shoot deden, werkte overdag bij dit waterpark. Via de fotograaf hebben we korting kunnen regelen op de entree van het waterpark, en de kids mochten er gratis in. Het water park was erg leuk. Zelfs Rayden, die de laatste paardagen wel genoeg water had gezien, vond het geweldig. Ook de glijbanen vond hij super, Wesley en ik ook trouwens :)

Ondanks het slechte hotel hebben we het erg naar ons zin gehad, maar we zijn ook weer erg blij om thuis te zijn!

2 opmerkingen:

Anoniem zei

Hai,

Ik ben nu al 3x in Pineta Hotel geweest (laaste x was in Mei) en ga over 3 weken weer, 3 weken.
Jullie zijn in het hoogseizoen denk ik geweest, daar kan ik niks over oordelen, aangezien ik alleen in het voor en na seizoen ben gegaan.
Het eten is inderdaad eentonig, zeker als je niet alles lust, maarja daar vind ik dan nog mee te leven.
Ik weet niet welk blok jullie zaten, maar ik zat de 1ste 2x in blok C en de laatste en denk ook aankomende vakantie in blok B. Hier heb ik geen last gehad van schimmel of dergelijke.
Dat het hotel inderdaad wat vervallen is, hoor je me ook niet zeggen. Dat het OAD personeel niks met jullie klacht gedaan heeft, vind ik wel erg slecht.

Wat ik me wel afvraag is hoe jullie het animatieteam vonden (met de kleine) en het personeel verder, aangezien ik op zoovers.nl (waar je dus je gal ook kan spuwen) las dat het personeel niet eens met je wilt communiceren in het Engels. Nou dat heb ik nog nooit mee gemaakt, nu was het de laaste keer ook wel makkelijk omdat ik al mensen kende, maar de 1ste 2x kregen we zo aanspraak van het personeel/animatieteam.

Jammer dat voor jullie de vakantie eigenlijk al verpest was. Ik kan jullie gerust stellen, als je de verhalen over Pineta Deluxe hoort, zijn die soms nog erger en daarbij, er zij hotels die echt nog slechter zijn dan Pineta en waar je echt niet heen moet.

Hoop dat jullie nog wel een fijne vakantie hebben gehad, en ik hoor graag een reactie.

Samantha

korting oad zei

Helemaal mee eens ..korting oad