28 sep 2007

Voor het eerst in zijn peuterbed!!

We hebben al enige tijd een peuterbed staan. Met het neerzetten wilde we even wachten tot de babykamer klaar was, maar vanavond konden we niet langer wachten. Toch maar neerzetten!

Van vrienden en familie hadden we al verschillende verhalen gehoord over de eerste nacht in een peuterbed. Veelal rampverhalen :) Dus hadden we ons op het ergste voorbereid. Met de verbouwing laatst heeft Rayden geholpen en dat vond hij geweldig! Dus hadden we de tactiek bedacht om Rayden te laten helpen met het in elkaar zetten van zijn nieuwe bed. Misschien zou hij het dan niet erg vinden om er ook in te slapen..... geen idee of het werk, maar het proberen waard toch?

DUS, even na het eten de grote doos waar Rayden zich al enige tijd over verwonderde onder de trap vandaan gehaald. Vol spanning die doos open gemaakt en de onderdelen naar boven gebracht. Rayden ook met een stuk beschermingsmateriaal de trap op.... gaat om het idee hé! Eenmaal boven ben ik gaan schroeven. Rayden met het ó zo handige bijgeleverde inbussleuteltje aan de gang. Ieder gaatje kwam aan de beurt. Rayden ging ze allemaal af zijn inbussleutel. Samen hebben we het bed in elkaar gezet en het matras er ingelegd. Marjolein heeft samen met Rayden het bed opgemaakt en zijn knuffels verhuist van zijn oude bed naar zijn nieuwe bed. Hij heeft een koeien dekbed! Toen nog even beneden wat drinken, slaapzak aan, tanden poetsen en toen naar bed. Dit ging eigenlijk onverwachts goed. Hij sputterde niet tegen en ging lekker liggen met z'n doekjes. Muziekje aan licht uit... nog steeds geen kick..... deur dicht..... stil????...... dan maar even wachten. In afwachting van de eerste schreeuw zaten Marjolein en ik te wachten in onze slaapkamer...... NIETS! Naar beneden dan maar. Ik dacht ff bloggen, foto's erop en toen begon de babyfoon uit te slaan en hoorde we Rayden huilen.... daar gaan we dacht ik.... naar boven! Bleek hij in de knoop te zitten met z'n slaapzak. Dit gebeurt wel vaker, dan ligt hij te draaien en zit hij ineens vast. Rayden even bevrijd en heb weer recht gelegd. "Weltrusten" en de deur weer dicht..... stil.... gaat goed!

Inmiddels zit ik aan het einde van mijn verhaal en is Rayden nog steeds stil. Ik denk toch echt dat hij slaap in zijn nieuwe bed. Ik wil niet te enthousiast zijn omdat we de hele nacht nog door moeten. Hij wordt nog wel eens wakker, benieuwd wat hij dan doet.

Voorlopig is hij direct gaan slapen in zijn nieuwe peuterbed! Goed hé!

grtz P

3 opmerkingen:

Anoniem zei

Prachtig weer dat meehelpen. Ik hoop dat hij lekker slaapt in zijn nieuwe bedje. En..... dat hij niet vannacht ineens bij jullie in de kamer staat.

Groetjes
Evelien

Anoniem zei

Je tante is wel een btje jaloers op je dekbed hoor!

Als ie maar lekker slaapt.

Wat vliegt de tijd toch. Ik herinner me nog als de dag van gister dat je als klein babytje in je wiegje lag te slapen. En moet je nu al weer zien. Een heus peuterbedje! Echt toppie!!!

Anoniem zei

Bedankt voor een interessante blog